dinsdag 27 september 2011

Nog wat kleding voor mezelf

Voor de vakantie heb ik nog wat kleding voor mezelf gemaakt. 't Heeft even geduurd, maar vandaag toch maar eens de tijd genomen om een aantal foto's te maken.

Als eerste een t-shirt met korte mouwen.
Gebruikte patronen: Bertina van Farbenmix voor het voor- en achterpand en de mouwen, Antonella, ook van Farbenmix, voor de halslijn. De boord onderaan heb ik er zelf bij verzonnen.
Maat: xxl.
Stof: gestreepte tricot van het Stoffenspektakel in Groningen.
Borduursel: Zwergenpaar van Luzia Pimpinella/Huups.
*
*
 *
*
Als tweede een shirt met lange mouwen.
Gebruikte patronen: Bertina van Farbenmix voor het voor- en achterpand en de mouwen, Antonella, ook van Farbenmix, voor de halslijn.
Maat: xxl.
Stof: gestreepte tricot van het Stoffenspektakel in Groningen.
Borduursels: Pimpirazzi van Luzia Pimpinella/Huups.
*
 *
 *
*
Als derde een blouse met korte mouwen.
Gebruikte patronen: Imke van MaMu Design.
Maat: 48/50 met een 1/2 cm extra naad.
Stof: geruite seersucker van de Stoffenkraam en een restje grijs/wit geruite katoen.
Borduursel: Rosenzeit van Huups.
*
 *
 *
De mouwtjes vind ik overigens net iets te kort. Voor de vakantie kon het net, maar bij een volgende maak ik de mouwtjes iets langer.
*
Als vierde en laatste maakte ik een Undine van Farbenmix, dit is van alle 4 mijn favoriet.
Gebruikte patronen: Undine van Farbenmix.
Maat: xxl, de lengte heb ik 10 cm ingekort.
Stof: geruite seersucker van de Stoffenkraam.
Versiering: gehaakte bloemen van Catania katoen.
*
 *
 *
*
* Edit: de foto's zijn niet allemaal even geweldig, sorry.

Mijn resultaten van de lingeriecursus houden jullie nog tegoed.

2 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Mooie en duidelijke foto's heb je gemaakt van je creaties. Leuk dat je twee patronen in een hebt gecombineerd. Leuk die eenvoudige en stoere borduurtjes en bloemetjes!!

Groetjes, Collie

DanceMarian zei

Leuke shirts heb je gemaakt met leuke borduursels en het stofje van de Imke en Undine vindt ik erg mooi,helemaal mijn kleurtje :)en leuk versiert met de gehaakte bloemetjes.

Groetjes,